3.06.2006

Kalbura Basti


Kalbura Basti tarifimiz Oktay Ustadan. Onun programi bana eglenceli geliyor. Ilk defa kalbura basti yaptim. Daha önce hic denememistim. Hem birde sizinle paylasmak da cabasi...

Malzemeler:
  • 250 gr margarin (oda sicakliginda)
  • 1 vanilya
  • 1 kabartma tozu
  • 2 yumurta
  • 1/2 cay bardagi hindistan cevizi
  • 1/2 cay bardagi irmik
  • 1/2 cay bardagi pudra sekeri
  • 100 gr kadar ceviz
  • 1/2 cay bardagi sivi yag veeeeee aldigi kadar un
  • Serbeti icin: 3,5 su bardagi su, 3,5 su bardagi su,1/2 limon suyu

Yapilisi:

Margarini elimizle ovusturuyoruz. Seker, yag, yumurta, ve sirayla diger malzemeleri de ekleyip hamur elde ediyoruz. Kulak memesi yumusakliginda olacak. Hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar koparip arasina ceviz tanelerinden koyup kapatiyoruz. Bu minik hamurlarin bir yüzünü varsa kalbura, yoksa rendenin tirtikli kismina bastirip bir sekil elde ediyoruz ve tepsiye böylece siraliyoruz. 170-180 derecelik önceden isitilmis firinda üzerleri kizarana dek pisiriyoruz. Firindan aldiktan sonra üzerine sogutulmus olan serbetini kepce ile döküyoruz. Bir miktar daha sabredip servis tabagina alip üzerine hindistan cevizi ile süsleyip vazifemizi yapiyoruz. Afiyet olsun.......


  • Ana Sayfaya dön
  • 1 Yorum:

    Anonymous Adsız dedi ki...

    harika olmuş daha önceden bilmiyordum oktay ustayı ama izindeyken hastası oldum çok gülüyorum çok eğleniyorum bu arada tatlında harika olmuşşş ellerine sağlık

    Cumartesi, 15 Temmuz, 2006  

    Yorum Gönder

    Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

    << Ana Sayfa